På vej mod Hanoi

Strandlystvej inden afgang

Lufthavnen i Kastrup
Hanoi 17:50

Kommet fint frem til destinatioen og hotel Hong Ngoc med gode værelser en-suite.
Vi er noget snadrede efter turen, der startede i går kl 10 da Leif hentede os og kørte os til lufthavnen, hvor vi føst mødtes med Poula og Heinz. Efterfølgende stødte familien Stenmose til og så var vi klar til at at gå til check in. Her stødte Claus ind i et problem , da han ikke kunne finde det ene pas. Hanne mente det måske kunne ligge i deres printer, så nogle af deres bekendte blev sat på opgaven. Det viste sig dog at passet blot havde forputtet sig, så pulsen faldt tilbage til almindeligt leje.

Kl 14:15 lokal tid København, lettede jumboen Thai Air flight TG 682 med kurs mod Bangkok og efter 10 timers flyvetur og en masse film, landede vi i bangkok kl 06:53 lokaltid. Søvn var det ikke blevet så meget til, så irritations tærsklen, var efterhånden noget lav for os alle sammen. Nu forestod det sidste stræk mod Hanoi, hvor vi ankom kl 10 lokaltid.
Desværre var Stenmoses kufferter ikke kommet med; men de kom i løbet af eftermiddagen, så skalden var ikke så stor, men selvfølgelig noget bøvlet.
Vi blev mi lufthavnen modtaget af vores guide Thanh, en venlig ung mand, som var klar med minibus, billetter etc. Han virker meget kompetent og venlig og ville gerne fortælle om planerne for de næste dage.

På vej ind til Hanoi Nu hersker knallerterne i Hanoi

På vej ind til Hanoi sad jeg og Klaus og kommentrede udviklingen. Meget ligner sig selv i byggestil. Flere gamle rønner langs vejen nye højhuse og masser af knallerter. Victoria er ikke meget for den trafikale situation, men tager der rimeligt pænt.
Vi sad og talte om hvorvidt der var cykloer tilbage. Det er der, men benyttes såvidt vi kunne afgøre kun af turister og har mere præg af turist industri en lokal transport. For Hanois vedkommende er cykloer som lokalt transport middel efter min mening en saga blot.
Cykler er der stadig nogle af, men slet ikke så mange som for 10 år siden.

Efter ankomst til hotellet ca 11:45 var værelserne ikke helt klar, så jeg Klaus, Pernille, Marie-Louise og Thea, gik ud for at skaffe noget lokalmønt og så også lidt på butikker undervejs, vi ligger lige ved siden af silkegaden, så der burde være gode muligheder for at få brugt nogle penge. :-)

Det var tid til at slappe af, børnene var meget trætte, så efter en middagslur har vi været nede i hotelets restaurant og indtaget middagsmaden.

Mens jeg skriver dette laver børnene lidt skolearbejde og så vil vi se om vi ikke kan lokke dem ud på en aftentur.

Hanoi 22:15

Aftenstemning fra Hanoi

Vi kom ud at gå en lille aftentur, ikke ret lang for Victoria er meget nervøs ved trafikken, og Marie-Louise er noget beklemt/genert ved de mange mennesker, der kigger på hende. Vi fik nu en god lille tur rundt om blokken og en kop kaffe samt noget juice på en lille fortovs cafe. Kaffen var ganske interessant, med smag af kanel og placeret i en underkop/sål med varmt vand så den kunne holde sig varm. Pernille fandt det vældigt smart. Victoria fik en orange juice der var ok, og Marie-Louise prøvede en tropicana juice, som vi ikke kunne identificere, Den var lidt melet men smagte ellers meget godt uden dog at falde ind under kategorien yndlings drik.

Tilbage på hotellet var det ved at være godnat tid, børnene så lidt fjernsyn og så var det ellers godnat og tak for i dag.